METODEN | HuRET | CuRET | ProET | ITET

Är en helhetsmätning som tar temperaturen på organisationen i sin helhet men även belyser inställningen till de strategiska frågorna. Kan kompletteras med kundmätning. Finns i en version för offentlig verksamhet.

Söker du svaret på en eller flera av följande frågor ...
-Varför blir det inte som vi tänkt, trots mycket vilja och stora insatser?
-Vad kan vi göra för att minska långtidssjukskrivningarna?
-Finns det ett mått på hur väl kommunikationen fungerar i organisationen?
-Har HR-talen samma vikt som de finansiella nyckeltalen i Ditt företag?
-Hur skall vi öka verkningsgraden i de förändringar vi genomför?

...tag då kontakt med GNC!

Med HuRET får man en tydligare bild av:

-kommunikationsfiltren i organisationen
-styrkorna och motverkande tendenser i organisationen
-prioriterade insatsområden
-ledningens samsyn (eller brist på samsyn) i de strategiska frågorna
-förbättringspotentialer


Mätområden:
-Ledarskap, Delaktighet, Ansvar
-Information, Kommunikation, Affärsmannaskap
-Målstyrning, Arbetsformer, Kompetens
-Kvalitet, Utveckling, Kundnytta
-Arbetsklimat, Miljö, Jämställdhet

Produktion: Maks Media